به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شماره سه مشهد، همزمان با ایام تعطیل خردادماه، گروه جهادی بسیج «صراط الحمید» با همکاری بسیج مرکز خدمات جامع سلامت مهرگان، اقدام به ارائهی خدمات رایگان دندانپزشکی به مراجعین نیازمند کرد.
آقای مهندس قاسمزاده، رئیس مرکز خدمات جامع سلامت مهرگان و مسئول هماهنگی این طرح، در اینباره اظهار داشت:«در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد، با استقرار تیم جهادی دندانپزشکی، بیش از ۳۳۰ نفر از مراجعین معاینه و حدود ۳۰۰ نفر از آنها تحت درمانهایی شامل کشیدن، پر کردن و جرمگیری دندان قرار گرفتند.» . پرونده غیر فعال حدود ۶۰ خانوار فقط در محدوده مرکز مهرگان فعال گردید و مراقبتهای فعال مرکز بیش از ۱ درصد افزایش یافت
وی افزود:«هدف از اجرای این طرح، علاوه بر خدمترسانی به اقشار محروم، افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، ارتقای درصد مراقبتهای فعال، بهروز رسانی اطلاعات پروندههای خانوار و در نهایت بهبود شاخصهای بهداشتی بود. همچنین این طرح فرصتی فراهم کرد تا مردم بیشتر با خدمات متنوع و رایگان ارائهشده در مراکز بهداشت آشنا شوند.»
بر اساس برنامهریزی صورتگرفته، متقاضیان برای دریافت خدمات رایگان دندانپزشکی، میبایست فاقد مراقبت عقبافتاده در پروندهی سلامت خانوادهی خود میبودند. از آنها خواسته شد تا بهصورت خانوادگی به مرکز بهداشت محل سکونت مراجعه کرده، پروندهی بهداشتی خود را بهروزرسانی کنند و پس از دریافت تاییدیه از واحد بهداشت مربوطه، به محل ارائه خدمات مراجعه نمایند.
این طرح،به عنوان مدلی موفق از همکاری میان گروههای جهادی و ساختار نظام سلامت، بازخورد بسیار مثبتی در میان مردم منطقه بهدنبال داشت.
آقای مهندس قاسمزاده، رئیس مرکز خدمات جامع سلامت مهرگان و مسئول هماهنگی این طرح، در اینباره اظهار داشت:«در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد، با استقرار تیم جهادی دندانپزشکی، بیش از ۳۳۰ نفر از مراجعین معاینه و حدود ۳۰۰ نفر از آنها تحت درمانهایی شامل کشیدن، پر کردن و جرمگیری دندان قرار گرفتند.» . پرونده غیر فعال حدود ۶۰ خانوار فقط در محدوده مرکز مهرگان فعال گردید و مراقبتهای فعال مرکز بیش از ۱ درصد افزایش یافت
وی افزود:«هدف از اجرای این طرح، علاوه بر خدمترسانی به اقشار محروم، افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، ارتقای درصد مراقبتهای فعال، بهروز رسانی اطلاعات پروندههای خانوار و در نهایت بهبود شاخصهای بهداشتی بود. همچنین این طرح فرصتی فراهم کرد تا مردم بیشتر با خدمات متنوع و رایگان ارائهشده در مراکز بهداشت آشنا شوند.»
بر اساس برنامهریزی صورتگرفته، متقاضیان برای دریافت خدمات رایگان دندانپزشکی، میبایست فاقد مراقبت عقبافتاده در پروندهی سلامت خانوادهی خود میبودند. از آنها خواسته شد تا بهصورت خانوادگی به مرکز بهداشت محل سکونت مراجعه کرده، پروندهی بهداشتی خود را بهروزرسانی کنند و پس از دریافت تاییدیه از واحد بهداشت مربوطه، به محل ارائه خدمات مراجعه نمایند.
این طرح،به عنوان مدلی موفق از همکاری میان گروههای جهادی و ساختار نظام سلامت، بازخورد بسیار مثبتی در میان مردم منطقه بهدنبال داشت.